Jul, nyår, jobb och utbildning, Depache Mode

Då börjar snart skolan igen för min del... Men innan dess så blir det jobb... Trist... Jobbade julafton och har jobbat hela julen. Skönt man inte jobbade helg nu... Sen ska man jobba hela nyårshelgen också... Så kul. Ska på fest den 31 December. Sen jobba dagen efter klockan 07.00. Var inget man ville göra. Vill inte jobba den dagen... två sammanslagna 50 års kalas och så kan man inte dricka... För jag måste köra bil på jobbet... Skulle ha bett mig ledig men det är lite sent för att göra det nu... Hoppas man får extra betalt för det...

Julafton firades hos mormor och morfar. Dagen började med att man jobbade. Trodde vi skulle jobba till 16.00 men fick reda på att vi fick sluta 13.00. Var ju positivt... Hem och göra sig i ordning. Åka till mormor o morfar till Kalle Anka. Då blev det glögg. Sen åt vi julmaten. Var lika god som alltid... Hade dock inget bröd men klarade mig utan=) Sen var man mätt och belåten. Orkade inte Ris á la malta. Efter ett tag kom då tomten och delade ut julklapparna. Jag hade varit så snäll så jag fick 1100 kr, drink glas, Ischoklad, tvål och Deoderant. För pengarna har jag köpt ett par jeans. Behövde verkligen ett par nya=) Annars hade man snart gått med rumpan bar. Och det vill man ju inte.

Det var väl årets jul...

Och till nyår ska jag ju på fest och så jobba... Känns som det kommer bli en trist nyår. Då man inte kan festa till det själv. Men men sånt e livet.

25 Januari ska jag se Depache Mode på Malmö Arena med världens underbaraste och goaste tjej! Veronika.
Längtar dit!

Kommentarer
Postat av: Veronika

Yeeeeah! Depeche Mode! Just give me a pain that I'm used to! sjunger

Spelar dem inte den jäkla låten kommer jag bli förbannad! Min favorit. Jippie! hoppar runt

2009-12-27 @ 01:02:53
URL: http://strumpgeten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0